Staat u op een beurs, evenement of expositie? Dan wilt u wel dat uw stand eruit springt. Een beursstand of beurswand is hier perfect voor. U bent tenslotte niet voor niets met uw bedrijf, dienst of product aanwezig. Een eerste indruk is hier zeer belangrijk. Het bepaalt namelijk of een bezoeker blijft hangen of doorloopt. Daarom is het belangrijk dat uw beursstand er netjes en verzorgd uitziet.
Een passende beursstand voor uw bedrijf
Beursstands zijn er in verschillende soorten, maten en afmetingen. Daarnaast heeft u de keuze uit verschillende soorten materialen. Wat we tegenwoordig steeds vaker terugzien zijn stands van truss. Een groot voordeel van truss is dat het stevig en robuust is. Door het stevige, maar toch lichte gewicht, zijn ze snel op te bouwen en eenvoudig te transporteren. Alutrading is official deal val Global Truss en Lightning Truss, waardoor u hier terecht kunt voor een beursstand van hoge kwaliteit.
Om aan de uiteenlopende wensen van bedrijven te voldoen, zorgen fabrikanten van beursstands ervoor dat ze voldoen aan de brede behoeften van hun klanten. Hierdoor heeft u de keuze uit een breed assortiment aan truss beursstands van standaard afmetingen, maar kunt u er ook voor kiezen deze op maat te laten maken.
Een ander belangrijk aspect dat u moet weten over deze displays is dat ze zeer veelzijdig en modulair zijn. Dit betekent dat u uw display kunt aanpassen naarmate u uw beurservaring opdoet. U kunt beginnen met een simpele stand van 300 x 300 x 300 cm en na verloop van tijd, door er meer elementen aan toe te voegen, wordt het een echt juweeltje op een beurs.
Maak het persoonlijk
Het is mogelijk om de beursstand geheel naar wens vorm te geven. Naast de stand zelf is het namelijk ook van belang dat deze wordt aangekleed. Hierbij kunt u denken aan podiumonderdelen, statieven, meubels en natuurlijk displays om de beursstand extra vorm te geven.
Exposeren is een grote investering in zowel geld als tijd. Dus als je het gaat doen, doe het dan goed! Dit betekent dat u moet nadenken over elk aspect, van hoe uw beursstand eruit zou kunnen zien, hoe u het moet opzetten, tot aan hoe u aan klanten verkoopt wanneer u daar aankomt.
Communiceer te allen tijde met bezoekers
Een van de grootste fouten op de beurs die het personeel maakt, is niet betrokken zijn bij de bezoekers. Veel bezoekers dwalen voorbij en vinden het standpersoneel onderling aan het kletsen, op hun telefoon of e-mail. Probeer een positie te vinden waar je comfortabel open kunt staan om alle gasten die langslopen te begroeten en een of twee openers te oefenen die je zullen helpen om ze te betrekken.
Laat bezoekers uw aanbod in handen krijgen
Een van de beste manieren om te verkopen wat u op uw beursstand doet, is door bezoekers het zelf te laten zien. Probeer ten minste één interactief element aan te bieden dat meer is dan alleen uw verkooppraatje. Dit kan een productdemo zijn, een kans om iets uit te testen, een experiment, game of quiz. Ook hier heeft u extra aankleding voor nodig. Ze bezoeken misschien honderden andere stands op de show – hoe valt die van u op?
Hoe u uw stand gereed maakt voor een beurs
Het opzetten van een beursstand voor succes is essentieel om het meeste uit uw beurskans te halen. Hier zijn een paar dingen waar u rekening mee moet houden:
Organiseer zitplaatsen – Bedenk hoe lang bezoekers van de beurs moeten staan. Misschien wilt u een kleine tafel en stoelen huren of kopen, zodat bezoekers tijdens het of presentaties plaats kunnen nemen.
Ken uw timing – De meeste tentoonstellingen hebben een sluitingstijd wanneer de showdeuren opengaan, evenals piekmomenten wanneer bezoekers zullen arriveren en wanneer het stil zal zijn. Vraag de organisatoren of vorige exposanten naar dit schema. Zo kunt u niet alleen uzelf, maar ook de stand hierop voorbereiden.
Geef een personeelsbriefing – Voordat de deuren opengaan is het van belang een personeelsbriefing te verzorgen, zodat uw standpersoneel op de stand exact weet wat er van hen wordt verwacht. Wat moeten ze aan, waar moeten ze staan en hoe moeten ze bezoekers benaderen. Een verkoopstrategie zorgt ervoor dat uw stand is opgezet voor succes.
Verzamel gegevens – Elke exposant heeft een manier nodig om bezoekersgegevens te verzamelen. Velen zullen de methode gebruiken om badges te scannen, maar u kunt ook een iPad gebruiken met een aanmeldingsformulier (dat zorgt voor AVG-vereisten).
Recente reacties